-
Na początku było tak…
Otwierając swój pierwszy sklep w 1949 roku Edouard Leclerc miał jeden cel: dostarczać Klientom produkty w jak najniższych cenach. Z myślą o tym wypracował metodę zakupu artykułów bezpośrednio od producentów, aby skrócić kanał dystrybucji. Filozofia działania była więc prosta: kupować taniej, by sprzedawać taniej. Pomysł ten okazał się sukcesem i stał się główną ideą powstającego Ruchu E.Leclerc.
-
Krok po kroku
Pierwszy sklep E.Leclerc otwarto w 1949 roku we francuskim Landernau.
W 1962 roku na prośbę wielu kupców Ruchu utworzono Galec – grupę zakupową sklepów E.Leclerc.
Struktura E.Leclerc we Francji wykrystalizowała się w 1992 roku. Grupa zorganizowana została na podstawie 16 spółdzielni regionalnych. W tym samym roku został otwarty pierwszy sklep poza granicami macierzystego kraju, w Pampelunie w Hiszpanii.
W 1996 roku chcąc przedstawić produkty najwyższej jakości, E.Leclerc utworzył Wiodącą Markę, która objęła swoim logiem ponad 800 sprzedawanych produktów.
Obecnie pod szyldem marki E.Leclerc działają sklepy we Francji, Polsce, Hiszpanii, Portugalii, Słowenii i Andorze.
-
Jesteśmy w Polsce!
E.Leclerc działa na Polskim rynku od 1995, gdy otwarto pierwszy sklep pod szyldem marki, na warszawskim Ursynowie. Obecnie grupę tworzy 36 sklepów wielobranżowych znajdujących się w 32 miastach na terenie 13 województw, które zatrudniają ponad 5000 pracowników. Należą do nich hipermarkety, supermarkety, centra handlowe oraz placówki w formacie Express. E.Leclerc to także 14 sklepów internetowych oraz 24 stacje paliw. Dzięki łączeniu kilku formatów i szerokiej ofercie produktów, odpowiadamy na różnorodne potrzeby naszych klientów.
Opieramy swoje działania na trzech filarach: rozwijanie sklepów już istniejących, zrzeszanie niezależnych partnerów oraz zewnętrzny rozwój.
-
Działamy globalnie – wspieramy lokalnie
E.Leclerc to grupa przedsiębiorców, którzy w sposób niezależny zarządzają własnymi firmami. Dzięki temu prowadzone przez nich sklepy łatwiej i szybciej reagują na potrzeby lokalnych rynków, przystosowując się do wymagań klientów.
Na wzór francuski E.Leclerc w Polsce korzysta z usług mniejszych dostawców, wspierając tym samym krajową i regionalną gospodarkę. W 2017 roku na zlecenie E.Leclerc Polska przeprowadzono badanie „Konsument na rynku żywności tradycyjnej i regionalnej”. Była to część cyklicznej akcji „Nasze Regiony Mają Talent”, której celem jest promowanie produktów pochodzące od lokalnych dostawców.
Sklepy E.Leclerc aktywnie uczestniczą także w życiu społecznym i kulturalnym regionów, m.in. poprzez sponsoring drużyn sportowych, finansowanie lokalnych stowarzyszeń, akcje charytatywne, czy też pomoc w organizacji przedsięwzięć kulturalnych.